Är deckardrottningar mördare?

Den absolut vanligaste frågan jag brukar få när, antingen det är på privata tillställningar eller när jag föreläser, är om jag är singel. Men nej, det är jag inte. Jag lever precis som jag lär och har världens bästa förhållande!

Eftersom jag har skrivit en bok om nätdejting, brukar följdfrågan alltid bli: ”Träffades ni på nätet”?

Och när jag svarar nej även på den frågan, kommer det alltid ett triumferande ”Aha, du lever inte som du lär!”

I det läget har jag ofta känt starkt för att ställa en motfråga: ”Med den logiken, borde inte alla deckardrottningar vara mördare?”.

Marie Hagberg

Citera gärna men ange källan: https://dejtingkonsulten.wordpress.com

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

