Ta betalt av kompisar?

Funderar lite. Mitt arbete går ut på att hjälpa mina medmänniskor med deras kärleksliv, antingen de behöver ett neutralt bollplank, få konkreta relationstips eller bara en trevlig blind date.

Mina klienter debiterar jag 1500 kr/h för detta. Mina kära vänner ger jag alltid gratis kärleksråd till, när de behöver. Men när jag behöver hjälp av dem, debiterar de mig. Visserligen med väldigt bra rabatt men nu när jag funderar på det, känns det ändå lite konstigt.

Ska jag också börja ta betalt tillbaka? Precis som de, har jag expertkunskaper inom mitt område. Och om det vore en självklar sak att kunna väldigt mycket om relationer, skulle vi inte ha två miljoner singlar i Sverige.

Måste fundera vidare över detta. Eller bli bättre på att poängtera, även för mina vänner, att relationer är mitt yrke. Och att det inte finns något sådant som en gratis lunch.

Eller vad tycker du? Kommentarer mottages tacksamt!

Marie Hagberg

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

