Få tillbaka ditt ex – del 1

Ibland kan ett förhållande ta slut, trots att båda fortfarande älskar varandra. Vill du ha ditt ex tillbaka? Med mina förslag kan hon eller han öppna dörren och släppa in dig i sitt liv igen!

Den här serien kommer hjälpa dig att besvara den stora frågan: Ska vi göra ett nytt försök eller ej? Om det var helt nyligen förhållandet gick upp i rök och dina känslor fortfarande svallar, är det alldeles för tidigt att ta ett vettigt beslut.

Marie Hagberg
Citera gärna men ange källan: https://dejtingkonsulten.wordpress.com

Etiketter: , , , , , ,

17 svar to “Få tillbaka ditt ex – del 1”

  1. John Says:

    Hej du. För ungefär en vecka sen blev jag dumpad av min flickvän, efter 3 jättebra månader. Efteråt har vi pratat om det och jag vet varför det tog slut. Det är då lite konstiga saker som händer. När hon och jag var ihop så märkte jag att en av min bästa polare pratade jättemycket med henne, och jag visste att hon hade varit jättekär i honom innan. Så jag frågade henne förra onsdagen om det var något att oroa sig för, men enligt henne så var det inte det. Nästa dag så började vi prata om att vi tyckte vår relation börjat bli lite instabil, bland annat att hennes känslor för mig börjat försvinna lite. Anledningen till det var att hon upplevt mig annorlunda, vilket även jag upplevde med mig själv. Jag började säga att jag älskade henne för mycket och jag visade för mycket att ja inte klarar mig utan henne, det kunde bara ta några dagar sen saknade ja henne jättemycket. Nu i efterhand inser jag hur korkat det var, eftersom om man tjatar om sånt så förlorar det sitt värde. Hur som helst, vi pratade om det och verkade lösa det. Sen på fredagen så frågade jag henne om hon fortfarande ville fortsätta relationen och hon verkade jättepositiv och sa ”ja”. Det som händer är att lite senare på kvällen säger då min vän till henne, som jag drog upp innan, att han gillade henne mer än bara vän. Allting blir jättekonstigt och dagen efter så gör hon slut med mig. Hon sa att det var för hennes känslor börjat avta och att hon hellre ville bara va vän med mig, men det verkade fortfarande så konstigt att hon gjorde slut, efter han sa det. Jag bönade och bad om att fortsätta, och vi pratade om det, men det funkade inte, hon ville inte mer. Jag är jätteledsen och är väldigt olyckligt kär. Jag känner mig sviken av både min vän och f.d. tjej, men trots det älskar ja fortfarande henne jättemycket och älskar henne som fan. Jag har kollat runt lite på nätet och frågat mina vänner vad man kan göra för att få tillbaka henne. Jag fick reda på att inte prata med henne och vänta på att hon ska komma tillbaka är en bra idé, för trots allt, hon har också älskat mig väldigt mycket (och gör det fortfarande, fast enligt henne bara som vän). Men med tanke på att hon är så förvirrad med sina känslor och vem hon gillar, vet jag inte om det är en bra idé att skita i henne ett tag och låta henne komma tillbaka. Är även orolig att min ”vän” passar på nu och går in och tar henne, och det verkar så eftersom hon och han har börjat umgås mer sen vi gjorde slut.
    Jag vill verkligen ha tillbaka denna tjej och jag uppskattar bra råd, tack.

  2. BrokenHeart Says:

    Hej. För ungefär 3-4 månader sen tog det slut mellan mig o min tjej och vi var ihop i 5 år. Det var dem bästa åren i mitt liv vi älskade varandra så mycket o jag var hennes första kille o tog hennes oskuld med. Det tog slut på grund av mina misstag, jag visade aldrig mina känslor på det sättet hon ville ha och valde fel väger tex umgicks mycket med mina vänner istället för henne, hjälpte ej till med nått o massa sånt.
    När det blev slut i sommras så försökte jag få kontakt med henne men hon bara dissade mig hela tiden så jag sket i o göra nått. Gjorde massa dumma grejer för att glömma att må bra igen. En dag träffades vi då så hon att vi aldrig nånsin kommer bli ihop igen o att hon inte känner nånting för min alls och att jag ska gå vidare att hon blir glad för min skull om jag hittar en annan? OK sa jag.. Väntade dock 2 månader med sex o andra grejer. Sen blev jag rätt ledsen igen o sårad arg o osäker om jag ska vänta i onödan. Då började jag små ragga på facebook fast menade inget seriöst gjorde det mer för att ohh jag vet ej jag var nog så ledsen så jag gjorde det utan att mena det alls..
    En dag så kom mitt ex in i min Facebook o läste allt det efter 2 månader knäckte hon koden o läste allt. Då så hon att hon va så pass nära att komma tillbaka till mig men inte efter det jag har gjort hon kan ej förlåta mig. Men jag fattar ej Hon dumpade mig efter 5 år sa det hon ville säga och fortfarande mitt fel ? Hon sa ju jag ska göra det :S
    Sen dagen träffades vi o hade sex det va helt enkelt bästa stunden på jäääätelänge kändes jag var i himmelen.. Så dagen efter började hon inte svara på telefon igen o allt om igen allt det skit grejen o att hon ångrar o massa.. En dag sa jag till henne av ren ilska att jag ska ligga med en annan o sa hejdå. Den dagen flippade hon o ringde konstant o smsade mig o grät o ville träffas kom o ringde o bankade på min dörr jag svarade ej öppnade ej inget alls helt iskall. Sen på en torsdag frågade hon mig om jag ville förlja med till Göteborg med henne över helgen, jag ville men kunde ej det helgen för min mamma skulle komma från semestern o jag hade hennes hem nycklar om jag hade åkt hade hon då ej kommit in i dörren.. Då åkte hon ensam men på söndag fick jag enkel sms av henne att allt hon gjorde ångrar hon det tog henne 3 dagar o få mig må skit igen på torsdag ville hon ha mig o allt resa o söndag inte ? fattar ej nått alls.. Sen den 7 september fyllde hon 20 år det kändes speciellt för mig o fira det med henne kändes stort för det firar man bara en gång i livet ville vara med henne den dagen men hon bjöd mig ej på sin fest inget bad mig dra åt helvete o bjöd en kille hon knappt känner istället för mig efter 5 år?
    Ok då följde jag det hon bad mig om att ej höra av mig så jag ringde aldrig mer eller inga sms inget på facebook msn eller nått.. helt dött.. Raderade hennes nummer tog bort från msn o facebook. Efter 2 veckor började hon smsa o jag kände min dum att jag svarade fast gjorde det ändå.. Så vi plötsligt började prata på msn i 5-6 dagar om allt.. Hon sa att hon ångrar allt att hon älskar mig o saknar vill ha mig o massa fast jag va iskall för allt hon har gjort o det jag fick gå genom. Hon skulle åka till göteborg igen denna helgen o det blev ju som Deja Vu på söndag fick jag ett sms o hon sa att hon tog kontakt o sagt det allt det där enbart för hon kände sig ensamt o inget mer o hon ångrar allt igen? HMMM vadå kände dig ensam nu fick jag gå genom allt det igen andra gången om..
    Skrapade upp mina gamla sår.
    Nu e jag helt ensam efter många månader o hon verkar vara ha det skitbra festar reser o umgås med vänner, jag bara tänker på henne o saknar gråter inom mig som fan.. Såg henne i helgen första gången på flera månader hon var på en fest på väg hem. Fin klädd sminkat var jätte sexig.. Jag blev galen o svartsjuk 😦 Älskar henne så mycket att kan ge mitt liv till henne.. Jag behöver hjälp snälla jag dör av smärta vet ej va jag ska göra snälla hjälp mig hon e den ända i mitt liv..

    • R Says:

      Maila mig om du vill.. Jag har och känner samma sak.. :/

      Mvh, R

    • D Says:

      Hur har det gått?
      Känns som jag är i samma sits.
      Varit ihop med tjejen i 5,5 år.
      Hon velar fram och tillbaka.
      När hon har mig så är hon inte nöjd när hon lämnar mig är hon inte nöjd.

  3. johanna Says:

    Hej, mitt är precis som ditt, fast vi var tsm i 6 år :/ Kram Johanna

  4. Kimmo Says:

    intressant hemsida. hur många besökare har du i månaden om man får fråga. du kan svara via mejl

  5. ander persson Says:

    Hej

    jag har varit separerad från mitt ex i snart tre år, ej skild och ångrar mig nu så grymt. Vi bor på skilda ¨håll, dock inte långt ifrån vararandra och jag har förklarat för henne att jag älskar henne över allt annat coh vill försöka igen men hon säger att hon är osäker och inte vet vad hon vill. Jag tänker på henne jämt och vill så gärna och känner mig maktlös. Ibland vill jag inte ha kontakt med henne men undrar då hur jag skall visa att jag älskar henne.
    Hon har inte fullföjt skilsmässan (det var jag som tog iniativet till uppbrottet) så jag antar att det fortfarande finns hopp därframme. Vet bara inte hur jag ska bära mig åt för att få henne att älska mig igen

  6. Rickard Says:

    Hej. Jag börjar med att min tjej har varit otrogen, men jag tog tillbaka henne för hon verkligen ångar sig. Men efter 2 veckor så tog det slut (hon dumpa mig). Hon ville vara ifrån och sen se om vi tycker om varandra. hon säger fortfarande att hon älskar mig, sist idag kom hon att hämta sina grejer. Då ville hon ha kyssar. Jag bara undrar hur jag ska försöka få tillbaka henne nu när hon är trogen. Hon säger också att hon inte vet fortfanrande vad hon vill. Jag får liksom dubbla budskap…

  7. Sebastian Says:

    Hej. Jag och mitt ex hade varit tillsammans i nästan 3 år. Allt började bra och vi hade det underbart första året iallafall. Sen var det upp och ner, vi hade fortfarande många underbara stunder och mycket underbart emellan oss men vi bråkade mycket. Jag slutade aldrig tro på oss och kämpade, vi pratade mycket för att lösa de problemen som var orsaken till konflikterna men det räckte inte. Vi är båda ansvariga för hur förhållandet har utvecklats, det har blivit en ond spiral där bl.a. respekten, förståelsen och kärleken har försvunnit mer och mer. Vi har ”gjort slut” många gånger och ångrat oss lika snabbt för att vi älskar varandra. Vi har tyckt väldigt olika om så väldigt mycket saker och har haft olika sett att se på ett förhållande. Ingen av oss har nog mått övervägande bra av förhållandet det senaste halvåret och för 1 månad sedan kände jag att jag inte orkade mer, det var riktigt dåligt mellan oss och jag blev en person som jag inte ville vara (den personen hade kommit mer och mer) där jag behandlade henne riktigt illa. Hon gjorde då slut men ville sen fortsätta kämpa men då jag hade inget hopp kvar. Jag kände att vi hade gjort allt vad vi kunde men jag älskade henne och ville inte ge upp helt. Jag sa till henne att den enda lösningen jag ser är om vi flyttar ifrån varandra och får tid att hitta oss själva igen och då kan kärleken komma tillbaka. Hon trodde inte på det men började leta efter en annan lägenhet. Det var en konstig period sen där vi bodde tillsammans och jag inte riktigt visste hur jag skulle bete mig för ena dagen så hade hon sagt hur mycket hon avskyr mig och nästa betedde hon sig nästan som om vi var tillsammans men jag ville inte ge henne några felaktiga signaler och var därför ganska kall till och från.
    Allt hade kunnat bli bra igen för hon var beredd att kämpa och tro på oss den här gången men…
    Ett par dagar innan jag ska åka till Italien på semester i en vecka så läser hon min dagbok. Den var från när jag var i thailand innan vi blev tillsammans, men det var precis innan jag åkte dit som vi fått upp ögonen för varandra och när jag var där så hade vi mycket kontakt över msn och sms. Det hon läste i min dagbok var bl.a. att jag hade träffat en annan tjej där som jag fick känslor för, obesvarade visserligen men jag blev besatt av den här tjejen och skrev mycket om henne i dagboken och mycket som var rent patetiskt. Saken är den att jag har haft kontakt med den här tjejen över mail (hon bor i USA) och pratat ett par gånger med henne i telefon men jag har inte känt någonting för henne sedan thailand annat än som en vän, det var bara en kort förälskelse och det finns nog bakomliggande orsaker i hur jag mådde då. Men jag har alltid sagt till mitt ex att det inte var någonting mellan oss vilket i och för sig är sant men ända sedan dess har jag ljugit om vad jag kände och jag har ljugit om andra saker också.
    Detta fick hennes värld att vändas upp och ner och hon kände sig värdelös och liten, hon kände att början som hade varit det som var bäst nu var obetydlig och liten. Hon vägrade prata med mig, svarade inte när jag ringde eller skickade sms. Hon sov inte hemma och berättade inte vad det var jag hade gjort. Jag hade ingen möjlighet att prata med henne innan jag skulle åka till Italien men min pappa. Sen åkte jag till Italien och där så tänkte jag väldigt mycket på vårat förhållande, vad som gått fel, hur jag har tänkt fel, vad som var mitt ansvar men också vad jag var villig att ändra på för kärleken. Hela veckan så försökte jag få tag i henne, jag skickade ca 100 sms och ringde hela tiden. Hon svarade bara ett par gånger och då skrev hon hur mycket hon avskyr mig och att det är slut och att hon inte vill ha med mig att göra. Jag blev så desperat att jag kände att jag inte orkade leva, flera nätter sov jag ingenting, jag gick bara runt ute, satte mig vid floden och funderade på att hoppa i. En natt skrev jag ett sms till henne där jag fick henne att tro att jag verkligen skulle ta självmord, jag pratade till och med in ett desperat meddelande på hennes mobil då hon inte när jag försökte ringa. Hon ringde sedan upp mig, hon var inte glad och visste inte om hon trodde på det för allt jag sa kändes bara som lögner, vilket nu var sant men jag lyckades få henne att tro på mig och samtidigt som jag kände mig riktigt hemsk som utsatte henne för det där så var det bara så otroligt skönt att höra hennes röst och känna att hon bryr sig.
    Jag har varit hemma nu i några dagar och jag har berättat om alla saker jag ljugit om under de här 3 åren för att visa henne den respekten och för att kunna prata om det så att hon kan se att jag ångar mig och är leden för vad jag har gjort mot henne. Jag har bl.a. ljugit och sagt att jag inte röker. Hon hatar rökare och har sagt att hon inte vill vara tillsammans med en rökare. Jag har inte rökt ofta men ibland så har jag luktat rök och då har hon frågar om jag rökt och jag har sagt nej. Jag försöker verkligen visa henne att jag är ledsen för vad jag har gjort och att jag ångrar mig men hon ser det bara som att jag är leden för att hon kom på mig och att jag mår dåligt inte för vad jag gjort mot henne men för för att jag har förlorat henne och hon fick mig att må bra. Men båda de sakerna är sant, jag mår jättedåligt över vad att jag har förlorat henne men också väldigt dåligt över vad jag har gjort mot henne, för jag älskar henne. Jag gör allt jag kan komma på för att hon ska förstå att jag ångar mig djupt och att jag har ändrat på mig, både i värderingar och hur jag ser på saker. Men det känns riktigt för jävla jobbigt för vi bor fortfarande ihop men hon vill inte ha någonting med mig att göra, hon vill inte lyssna på vad jag har att säga och hon tror inte på någonting av det, hon vill aldrig behöva se mig igen säger hon. Hon har hittat ett nytt jobb och lägenhet men det dröjer innan hon kan flytta dit men sen så klipper hon med mig.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till? Jag älskar henne över allt allt annat och hon betyder allt för mig. Jag gråter hela tiden och jag mår väldigt dåligt. Jag förstår att hon inte kan lita på mig och tror att jag är en person som jag inte är för jag har verkligen betett mig illa mot henne men jag gör verkligen vad som helst för att få hennes förtroende igen, för att hon ska vilja vara min flickvän igen.

    Förlåt för ett rörigt inlägg men det är så allt är i mitt huvud just nu.

  8. L Says:

    hej. jag var tillsammans med mitt ex i tre år och tog slut för ca 5 månader sen. det var jag som började ta upp det där med att det kanske var bäst att gå skilda vägar, för vi bråkade så oerhört mycket mot slutet och det känndes mest som vi var kompisar. men dom där tre åren var faktist dom bästa i mitt liv, vi gjorde så himla mycket kul tillsammans och fick uppleva så mycket ihop, och nu såhär i efterhand förstår jag inte riktigt varför vi gjorde slut. vem lämnade vem egentligen? han ville försöka på nytt i början, men jag ville inte, och nu är det precis tvärtom, nu är det jag som vill försöka på nytt men inte han. och jag får egentligen skylle mig lite själv. nu har han träffat en tjej som han ”hållt på med” i ett par månder, men säger till mig att han inte vill ha ett förhållande med henne. han säger att han sagt det till henne men tycker det är svårt för han vill inte göra henne ledsen. han vill liksom fortfarande ha kvar henne verkar det som. samtidigt har han och jag börjat träffats igen, vi har haft sex ett par gånger och myst med varandra, har äve sovit hos honom och sådär. han säger att tycker om mig jätte mycket och att han älskar mig fortfarande, men att han inte vill ha förhållande just nu. han säger att jag kommer före alla andra, till och med den här tjejen? varför händer inget? varför fortsätter han träffa henne? jag borde bara gå vidare (igen). hade istortsätt kommit över honom men nu när vi börjat träffats igen har känslorna börjat komma tillbaka.. jag borde bara skita i allt och träffa andra eller hur? (kan även skirva att jag träffat andra under den här tiden, men mr.X finns i mina tankar iallafall). tack!

  9. Sophie Says:

    Blev lämnad av min man för 3 veckor sedan. Han var trött på att jag prioriterade fester och vänner. Lovade saker men jag höll dem inte. Vi bodde tillsammans i hans mors lägenhet på Östermalm i STHLM och hans ekonomi var körd i botten. Jag försökte hjälpa till så gott jag kunde men han slarvade en massa med räkningarna etc. Jag blev less och det blev en massa bråk av allt. Nu efter 3 veckor har han skaffat en tjej född 1988, han är som mig fördd 1982 och de är så kära säger han. Han hävdar att jag aldrig kunde ge honom den lycka han känner nu. Jag vet att han ljuger. Han har visat mig mer än så. Vi hade det fantastiskt från tid till tid men ekonomin förstörde. Känner mig nu otroligt värdelös och han trycker på de knappar som gör mig så otroligt ledsen. Vad kan jag göra? Vill leva mitt liv med honom…

  10. C Says:

    Hej!
    Jag skulle bli så tacksam om någon läste och kan hjälpa mig..
    Jag är ju då givetvis olyckligt kär i mitt ex, sedan snart 1 år tillbaka.

    Vi var tillsammans 1 år innan det tog slut (första gången)
    Anledningen var att han inte kände sig mogen nog för det förhållande jag ville ha, jag ville såklart att det skulle vara vi, vilket betyder att jag ville att vi skulle kunna prata om VÅR framtid och VÅRA planer och drömmar.
    Men det skrämde han 😦 Även mig, men jag ville ändå..

    Vi gjorde slut en kväll då han sa att han inte varit ärlig mot mig eller sig själv, han behövde vara ensam och hitta sig själv. Jag skulle gå vidare, men han kunde ändå se oss som ett par igen när tiden var rätt.
    2 månader senare bjuder han hem mig och jag fick en kärleksförklaring utan dess like. Vi var tillsammans 4 månader innan vi hamnade i exakt samma situation igen… Han mådde inte bra i sig själv, han behövde vara ensam och ville inte ha kärlek i sitt liv alls.
    Han sa samma saker, att tajmingen var fel, men han kunde hoppas att vi hittade tillbaka senare i livet. (jag är 22, han 27)

    Men vi har umgåtts en hel del sedan dess, i höstas träffades vi säkert 2ggr/veckan, men enbart som vänner. Vi dejtade, fast som vänner i princip. Vi har försökt ”bryta” kontakten herrejösses många gånger men det har bara hållit nån vecka, sen har vi hörts och setts.
    Så håller vi på.. Och vi träffas bara på tu man hand, och verkligen dejtar, men utan att det tar sig nånstans. Men han har varit på middag hos min familj bla, och vice versa. Och vi har även umgåtts med han vänner någon gång..
    Förra veckan bjöd han hem mig igen, för han for på långsemester igår och blir borta tills augusti. Men när vi sågs så var han bara stressad och helt oberörd. Han har inte hört av sig nånting sedan dess..

    Jag väntar bara på att han ska komma och säga att han träffat någon, nu när jag undermedvetet ”väntat” på att han ska ändra sig som han gjorde förut.. Vi hade något speciellt, enligt både han och mig, men båda behöver växa för att få förhållandet att fungera.

    Frågan är om man kan hitta tillbaka till känslorna?
    Jag känner mig kär i honom, men nu har jag levt utan honom snart ett år, det kan ju vara så att jag är kär i hur jag VILL att det ska kunna vara, inte i hur det faktiskt skulle bli. Jag vet inte. Men tanken på att leva utan honom gör att jag helt ärligt inte vill leva mer.. Då känns det helt meningslöst.

    Han blev kär i mig på en vecka, och slutade älska mig på en dag. För det var verkligen så, vi var på semester veckan innan och allt var toppen! Sen när det där problemet dyker upp, hans egen olycka, då försvinner jag bara.. Men jag tycker att efter vår historia så måste känslorna ligga där och trycka nånstans, annars slutar jag nästan tro på kärleken…

    • Cissi Says:

      Undrar hur det gick för dig C!
      Vi hade kunnat dejta samma kille, likadant höll mitt ex på, med lite andra tidsperspektiv – vi var tillsammans i ett halvår, sen var det slut i tre veckor, sen var vi tillsammans i ett halvår, sen var det slut i tre veckor.
      Sen flyttade vi ihop, efter att han ångrat sig igen.
      Gissa hur länge det höll?
      Ett halvår. På dagen ett halvår. Läskig kille…!
      Nu har det varit slut i tre veckor och nu spelar det ingen roll vad som händer för jag är totalt likgiltig den här gången.
      Han ville försöka igen, jag gav det en skeptisk chans, han ville inte mer – fine, då har vi velat klart nu.
      Vissa är bara sådana, när den första förälskelsen är över inser de att de inte har valt en partner som de kan se sig med för resten av livet.
      Förklaringen som mitt ex gav mig när det tog slut var:
      Jag älskar dig, och vi har en grym sexuell attraktion, men känslorna är borta.
      Aha, du älskar mig och är tänd på mig men inga andra känslor…
      Vilka fler känslor finns det då..?
      Nyförälskelsen.
      Vissa måste ha nytändningen om och om igen!

      Now I’m savin all my lovin’ for someone who’s lovin’ me ;-).
      Det hoppas jag att du också gör, C!
      Jo, och jag har fler råd, som den dumpnings-guru jag är efter 3 (!) avsked från samma kille på 1,5 år:
      Det är inte RÄTT bara för att det känns mycket!!!!!!!
      Rätt är det när man är helt lugn och avslappnad och LITAR på att den man älskar finns där, och älskar dig precis lika mycket.
      I slutändan är det de människor som står kvar vid din sida, trots gräl och jobbiga perioder, som räknas!

      KRAM!

  11. Andreas Says:

    Jag och mitt ex gjorde slut i Juli i år. De har varit den värsta tiden i mitt liv. Hon har givit mig dubbla signaler och de var hon som gjorde slut. Hon sa ”Jag älskar dig men vill bara vara din vän”. Jag saknar dig men vill bara vara din vän.
    När vi träffades vill hon kyssa mig men förklarade att hon vet inte vad hon känner, hon vill hitta sig själv. Jag mådde så dåligt och frågade varför hon inte kom tillbaks. Du har varit för svartsjuk. Jag vet att jag varit svartsjuk och gjort fel. Så jag tänkte om jag jobbar bort min svartsjuka. Hon testade mig och jag klarade testerna. Men ändå sa hon jag litar inte på dig men vi kan vara vänner och se om vi kan finna varandra via vänskapen. Jag sa till henne jag vill inte vara vänner utan antingen satsar vi eller inte. Nu har de kommit till min kännedom att hon pratar med en annan kille. Jag frågade henne vem denne var och då förnekar hon att de pratar. Då börjar hon återigen spela på att jag är svartsjuk. Men hon själv var det och då påpekade hon de var jag som frambringat denna.
    Så nu i denna veckan blev jag så arg och förklarade att hon rent ut sagt kunde dra åt helvete och sluta spela velig och få mig att känna offer.
    Jag tror att vi som blivit lämnade har en tendens att vara för snälla och dom utnyttjar våran snällhet och desperation.
    Vet du om att du gjort allt och ändrat dig för ditt ex och blivit dumpad.
    Då är de inte ditt fel. Ta kontroll av situationen och våga bestäm över ditt ex.
    Kanske är de så att dom behöver få lite motstånd. Våga ställ krav och var inte en toffel och besvara kärleken. Jag vet att jag vill ha tillbaka mitt ex.
    Men man måste få något tillbaks också.
    Nu är de hon som ska få jaga inte jag. De var hon som gjorde slut. Jag ändrade mig men de räckte inte. Så till alla andra våga ställ krav och sluta svansa efter ditt ex…

  12. I Says:

    Hej! Jag var tillsammans med min älskade flickvän i 5,5 år och exakt den 22 april 2011 gjorde hon slut med mig pga att det har hänt mycket i vårt förhållande osv. Vi har gjort misstag båda två men jag har aldrig svikit henne genom att göra slut. Jag älskar henne mer än allt och hon älskar mig också. Hon gjorde slut för hon är svartsjuk. Hon kan inte låta mig ha tjejkompisar festa osv. Men det är okej för mig och jag accepterade det. ändå så litar hon inte på mig och därför valde hon att göra slut och nu mår vi båda skit. Tror att jag mår som värst. Kan inte äta, sova, tänka, jobba. Jag har försökt att få henne att ändra sig. Jag har gråtit framför henne, skickat sms men det verkar som om hon har bestämt sig att det är slut. Och då sa jag okej jag ska inte störa dig mer genom att besöka eller ringa och det gör jag för att jag älskar dig och respekterar dig. Då svarade hon att hon vill inte göra slut men hon måste för det är bäst för båda. så min fråga är VAD ska jag göra nu? vänta på att hon ändrar sig? eller kämpa mer för att få henne att ändra sig? Kan någon vara snäll och ge mig lite tips som verkligen funkar.
    Jag mår så himla dåligt att jag inte vill leva mer:(

  13. sofia Says:

    Hej jag behöver verkligen få råd! kan bli ett långt inlägg!

    Jag och mitt ex bröt för ca 8 mån sedan vi har två små barn tillsammans. Jag lämnade honom dels för en annan mern även för att vårat förhållande var helt i botten!

    Under de här månaderna har han lidit av svårare depression jag har även under tiden gått tillbaka till honom vid 2 tillfällen under några få dagar och sedan gjort slut åter igen, och då gått tillbaka till den ”nya” killen.

    Hur som helst mitt ex verkar nu ha gått vidare för ca 5mån sedan träffade han en ”ny” kvinna som även hon har 3 små barn de har ska nu om 2månader även flytta ihop, han verkar lycklig! Mitt ex har sagt vid tillfällen att han även idag blir knäsvag när han ser mig men är livrädd för mig och tilliten har han tappat helt! Hursom helst jag saknar honom ngt så oerhört önskar inget hellre än att klockan gick att vrida tillbaka! Hopplöst fall eller kan man ha ngn sorts chans? Jag vet att han älskar mig samtidigt som han hatar mig idag! Hans familj har även vänt mig ryggen helt efter allt jag gjort! :(…
    Tacksam för svar /S

Kommentera

