Material girls

I bloggen på SvD står det om ”Material girls”. Det är många som skäller på kvinnor – att de tar männen för deras pengar etcetera. Nu vill jag inte starta något krig men… Hur många män är det inte som försöker köpa kvinnor? Och då tänker jag inte på prostitution utan alla dessa män som har som raggningsstrategi att berätta vilka materiella tillgångar de har.

För mig tog det flera år att förstå varför alla dessa karlar berättade för mig om sina vindsvåningar på Östermalm, alla pengar på banken, fina bilar etcetera.

När jag jobbade som matchmaker blev det extra märkligt. Även då berättade otroligt många karlar för mig vilka materiella tillgångar de hade – med tillägget av att de ville absolut inte ha någon som ville ha dem för deras pengars skull! Varför, varför, varför skulle de då berätta om alla pengar för mig?! Om de inte berättat hade jag inte vetat!

Marie Hagberg, Mmmarie

Etiketter: ,

Kommentera

